Recension: Eucerin Sensitive skin pH 5 Lotion!

Jag har så länge jag minns alltid haft torr och känslig hud på kroppen, riktigt så det kliat. Har testat massor av olika bodylotions, men ingen har funkat på mig så jag bestämde mig för att testa Eucerins bodylotion. I och med att det var Apotekets så tänkte jag att den nog skulle vara vårdande.
Så här beskrivs lotionen på Eucerins sida:


Egenskaper:

* pH5-enzym aktiverar hudens eget försvar

* Med bevisad citratbuffert, dexpanthenol och glycerin

* Absorberas snabbt

* Hudvänligt pH-värde

* Utmärkt effektivitet och hudtolerans kliniskt
   bevisad - även för skadad hud

* Finns också utan parfym


Fördelar:

* Långvarig fukt i 24 timmar för silkesmjuk hud,
   aktiverar det naturliga försvaret.



Och den beskrivningen stämmer verkligen. Redan efter att ha använt den 1 gång så blev min hud mycket mjukare och smidigare och "fjällade" ingenting. Nu har jag använt lotionen i ca. 2 månader och min hud är fortfarande mjuk och smidig så denna rekommenderar jag verkligen till alla er med torr och/eller känslig hud plus att den luktar väldigt gott också.
Den får högsta betyg av mig!;)

Linda♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0

Design by puc.blogg.se