Aj aj aj...:(

Har nästan precis kommit hem efter en heldag på Tylösand. Har varit helt underbart väder och hur mycket folk som helst, knappt att man fick plats på stranden. Kom dit vid tolv ungefär och var där fyra timmar, men räckte för att jag skulle bränna sönder mig.:( Som framtida hudterapeut borde man veta och ha vett nog att smörja in sig, men nej, det gjorde lilla Linda inte. Hon tänkte istället att hennes grundfärg räckte som skydd, men inte. Efter bara två timmar på stranden så var jag superröd på bröstet och armarna plus lite i ansiktet, så ni kan tänka er hur ont jag har nu. Ser nästan ut som Malin Åkerman i "Heartbreak kid", och då är det illa.:P Bränner som tusan, men får skylla mig själv som sagt. Nu kommer jag definitivt inte låta bli och smörja in mig igen. Har egentligen en hud som lätt blir brun och sällan röd, men det är absolut ingen garanti för att inte bränna sig rejält. Speciellt vid havet tar det ju extra mycket, så där måste man smörja in sig rejält.
Är tänkt att jag kanske ska åka till Tylösand imon igen, men vet inte riktigt nu efter att ha bränt mig så. Vore nog bara dumt, men får se imon hur det känns. I så fall blir det och smörja in sig rejält och inte ligga så länge. Får se hur det blir.


Syns kanske inte så väl men gör superont.:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0

Design by puc.blogg.se